NEWS & PRESS & MEDIA


September 2024

Hausdebüt 

Theater Regensburg


ISOLDE

in

Wagner's

ungekürzter Fassung

von

//

House-Debut at 

Theater Regensburg

as

ISOLDE

in

Wagner's

uncut version

of

Wagner's



Dirigent: / Conductor: Stefan Veselka

Regisseur / Stage Director: Dennis Krauß

Ausstattung / Sets & Costumes: Kristopher Kempf

Licht: / Light: Maximilian Rudolph

Dramaturgie / Dramaturgy: Ronny Scholz


Fotos / Photos: Sylvain Guillot




Reviews in English below 


“... KIRSTIN SHARPIN und Corby Welsh

sind ihren Titelpartien bestens gewachsen...

vor allem SHARPIN zeigt sich als ISOLDE bis ins Finale konditionell unverwüstlich...

In den Duetten verschmelzen sie zu ungehörter Innigkeit...

Beiden gelingt über die künstlerische Belastung hinaus, 

die Komplexität ihres 

vielschichtigen Liebesdramas zu erzählen,

und sie können aus dem Wagnerischen

Verschwurbelungen und Überhöhungen

zu einer authentischen 

und greifbaren Wahrhaftigkeit finden,

die tatsächlich anrührt..."

(Das Opernglas)



...KIRSTIN SHARPIN als ISOLDE hat eine wunderbare, reichhaltige Mittellage, auf der sie ihre Deutung aufbaut .... die Sopranistin hat eine ausnehmend schöne Stimme, 

der man gerne zuhört, 

und die große Präsenz im Raum entfaltet..."

(Nachtkritik / Transkription aus Video)



“...Die Isolde singt KIRSTIN SHARPIN mit klarem Sopran.

Sie begeistert vor allem durch ihre Textverständlichkeit und einfallsreiche Phrasierung.

Der Sarkasmus, mit dem Isolde im ersten Aufzug ihrem Umfeld begegnet, ist selten deutlicher ausgespielt worden.

Und auch sie weiß sich ihre Kräfte einzuteilen:

Der Liebestod klingt nicht weniger frisch als der erste Auftritt. So ist sie – die mit ihrer ersten ungekürzten Isolde gewissermaßen auch ein Debüt feiert – die ideale Partnerin für Welch.

Darstellerisch sind beide auf einem Level und ihre Stimmen harmonieren perfekt, gerade natürlich

in der Liebesszene des zweiten Aufzugs....”

(Das Opernmagazin)


“...Mit den beiden Gästen für die Hauptrollen

hat das Theater Regensburg einen Glücksgriff getan:

KIRSTIN SHARPIN als ISOLDE

..... Eine beeindruckende Spannweite

zwischen lyrisch-inniger Zurücknahme

und einer metallenen Strahlkraft,

die dem selbstbewussten Rollenporträt der Isolde

gut zu Gesicht stand.

Vokaler Höhepunkt war die ruhige,

aber mit innerer Spannung aufgeladene Hingabe,

mit der Corby Welch und Kirstin Sharpin

das „O sink hernieder“ gestalteten....”

(nmz)


“... Den vokalen Ranken, mit denen Corby Welch

und KIRSTIN SHARPIN als ISOLDE

sich dabei gegenseitig umschlingen,

würde man eine gemeinsame Blüte gönnen.

Zu gut passen die Stimmen zueinander.

SHARPINS weich geschliffener Sopran-Stahl

und Welchs .... Tenor.

Berückend auch SHARPINs abgetönter Oktavfall

im Pianissimo auf <Er sah mir in die Augen<...

.... ihre makellose Diktion...

und im Duett der Beiden 

- großes Bühnencharisma...”

(SZ)


"...In Sachen Textgestaltung und -reflexion 

ist ihm seine Partnerin KIRSTIN SHARPIN 

sogar noch überlegen, 

selten hat man bei einer Isolde

 – einer non native Sängerin zumal! – 

soviel Text verstanden wie hier. 

Und nicht nur das, 

Sharpin spielt wonnevoll mit Akzenten und Betonungen und ist im pathetischen Auftrumpfen, 

bitterbösem Sarkasmus und liebender Hingabe 

gleichermaßen präsent und glaubwürdig. 

Das metallische Timbre ist in dieser Partie sicherlich Geschmackssache, 

der differenzierte und gesangstechnisch sichere Vortrag 

sind famos. 

Sicherlich eine Entdeckung dieser noch jungen Saison!..."

(Fabius Kulturschock)




„… Beeindruckend, welche Sängerriege 

das Theater Regensburg aufbieten konnte! 

Der amerikanische Heldentenor Corby Welch ... und

die neuseeländisch-britische Sopranistin  

KIRSTIN SHARPIN als ISOLDE ...

Selten sind diese aufreibende Partien so kultiviert

und unhysterisch zu erleben.  ... 

SHARPIN hat eine etwas kantige, kühle Stimme,  

die passt aber zu dieser Charakterrolle 

einer ungemein starken, selbstbewussten Frau...”

(BR Kultur)



“...Diese Aufführung kann in jeder Hinsicht beeindrucken ...

Gänsehaut-Atmosphäre ... 

KIRSTIN SHARPIN als ISOLDE 

mit sauberer Intonation und 

leidenschaftlicher Ausdrucksstärke...“

(Regensburger Zeitung)



“... KIRSTIN SHARPIN als ISOLDE 

ist eine Aufstrebende im Wagner-Fach 

und klanglich wie in der Textverständlichkeit top. 

Ihr „Liebestod“ löst sich duftig und verströmend auf 

wie Honig in warmem Tee...”

(Donaukurier)


“... In den Duetten regiert reinste Harmonie. 

SHARPIN's und Welch's perfekt abgestimmte 

„Nacht der Liebe“ sprengt alle Konventionen 

und den Bühnenraum...” 

(Mittelbayerische)




English


’...KIRSTIN SHARPIN and Corby Welsh

are perfect suited and more than capable 

of their title roles....

in particular, SHARPIN as ISOLDE

has an endless seeming conviction until the very end....

In the duets, they melt into an unheard-of intimacy...

Both succeed, beyond the artistic burden,

to embody the complexity of their 

multi-laered love drama,

and they are both Abel to transcend

the Wagnerian convolutions and exaggerations 

to an authentic and tangible truthfulness,

that really touches..."

(Das Opernglas)



’...KIRSTIN SHARPIN as ISOLDE has a wonderful, 

rich middle register 

on which she builds her interpretation .... 

The soprano has an exceptionally beautiful voice,

that is a pleasure to listen to,

and which unfolds a great presence in the room..."

(Night review / transcription from video)



’...KIRSTIN SHARPIN sings the ISOLDE 

with a clear soprano voice.

Above all, she impresses with her 

clarity of text and inventive phrasing.

The sarcasm with which Isolde confronts her surroundings in the first act 

has rarely been played out more clearly.

And she also knows how to organise her forces:

The 'Liebestod' sounds no less fresh 

than her first entrance. 

Therefore, SHARPIN, 

who also makes a debut with her 1st uncut

ISOLDE in full length,

 is the ideal partner for Corby Welch.

In terms of acting, both are on the same level and their voices harmonise perfectly, especially, of course

in the love scene of the second act...."

(Das Opernmagazin)


’...With the two guests for the leading roles

the Regensburg Theatre has made a stroke of luck:

KIRSTIN SHARPIN as ISOLDE

...an impressive range

between lyrical-introspective restraint

and a metallic radiance,

which perfectly suited 

the self-confident role portrait of ISOLDE.

The vocal highlight was the calm,

but charged with inner tension,

with which Corby Welch and Kirstin Sharpin

performed the ‘O sink hernieder’...."

(nmz)


’...In terms of diction and reflection

his partner KIRSTIN SHARPIN is even superior,

Rarely one understood from an Isolde

- especially a non-native singer! -

as much of the text as here.

And not only that,

Sharpin plays marvellously with accents and intonations 

and is at her best when it comes 

to pathetically showing bitter sarcasm 

and loving devotion,

equally present and credible.

The metallic timbre in this role 

is certainly a matter of taste,

the differentiated and vocally secure performance

are splendid.

Certainly a discovery of this still young season!..."

(Fabius Kulturschock)



’... The vocal tendrils with which Corby Welch

and KIRSTIN SHARPIN as ISOLDE

entwine each other,

one would grant a common blossom.

Their voices fit together too well.

SHARPIN's softly polished soprano steel

and Welch's .... tenor.

SHARPIN's toned octave fall is also enchanting

in pianissimo on <Er sah mir in die Augen<...

.... her flawless diction...

and in the duet between the two 

- great stage charisma..."

(SZ)


’... It was impressive to see what

the Regensburg theatre was able to cast!

American heldentenor Corby Welch ... 

and

the New Zealand-British soprano

KIRSTIN SHARPIN as ISOLDE ...

Rarely these gruelling roles are

sang so cultivated

and unhysterical. ...

SHARPIN has a somewhat edgy, cool voice,

but it perfectly suits this character role

of an incredibly strong, self-confident woman..."

(BR Kultur)



’...This performance can impress in every respect ...

Goosebump atmosphere ...

KIRSTIN SHARPIN as ISOLDE

with clean intonation and

passionate expressiveness..."

(Regensburger Zeitung)



’... KIRSTIN SHARPIN as ISOLDE

is a rising star in the Wagner-Fach

and top in terms 

of sound and text comprehensibility.

Her ‘Liebestod’ dissolves fragrantly and exuberantly

like honey in warm tea..."

(Donaukurier)


’... Pure harmony reigns in the duets.

SHARPIN's and Welch's perfectly harmonised

‘Nacht der Liebe’ breaks all conventions

and the stage space..."

(Mittelbayerische)




 


SPIELZEIT 2024/25 - SEASON 2024/25


among others / unter anderem

R. Wagner

<Tristan & Isolde>

ISOLDE

Hausdebüt / House Debut

Theater Regensburg



SOMMER 2024 - SUMMER 2024


On a short call / kuzrfristig

Cover

<Tristan & Isolde>

ISOLDE

Glyndebourne Festival





SPIELZEIT 2023/24 - SEASON 2023/24


2te Vorstellungsserie von

Wagners "Tristan & Isolde"

mit Kirstin SHAPRIN als

herausragende ISOLDE

an der 

Oper Wuppertal


".... kraftvolle Stimme - 
darstellerisch überzeugend - 
differenziert - 
dringt mühelos über das große Wagner-Orchester - 
kundschaftet psychologisch jeden Winkel ihrer Figur aus,
bis sie mit ihr verschmilzt - 
großer, runder, und dennoch jung klingender Sopran -
homogene, perfekt geführte Stimme..."
//
"... powerful voice -
convincing actress - 
differentiated -
copes effortlessly with the huge Wagner-orchestra -
she delves into every psychological corner of her part, until she is coincided with it -
huge, round, but yet young sounding soprano -
homogenous, perfect conducted voice..."


"... KIRSTIN SHARPIN (ebenfalls Gast) ist in der Rolle der Isolde zweifelsohne der Star des Abends. Sie knüpft an ihr glanzvolles Rollendebut in Nordhausen an, steht ebenfalls noch am Anfang ihrer Wagner-Karriere. Bestechend ist die enorme Leichtigkeit ihrer Stimme, die auch nach 5 Stunden noch bestens modulierter daherkommt. Die lyrischen Passagen sind perfekt, ihre Höhe ist strahlend, zusätzlich ist sie gut wortverständlich. Sie meistert glanzvoll eine der größten und schwierigsten Rollen des Opern-Repertoires..."
//

"... KIRSTIN SHARPIN (also a guest) in the role of ISOLDE
undoubtedly is the star of the evening.
She follows on from her glittering role debut in 2022,
and is also still at the beginning of her Wagner career. The enormous lightness of her voice is captivating, and even after 5 hours it is still perfectly modulated. The lyrical passages are perfect, her high notes are radiant and she is also easy to understand. She brilliantly masters one of the greatest and most difficult roles in the operatic repertoire..."





NEUE FOTOS / NEW PHOTOS

Verwendung nur mit Genehmigung von AYNpmn

Use only with permission of AYNpmn










Oktober / October 2023

Hausdebüt - Theatre Debut

Oper Wuppertal

Wagner

ISOLDE

Dirigent: / Conductor: Patrick Hahn

Regisseur / Stage Director: Martin Andersson

Szenische Choreografie / Choreography: Edison Vigil

Bühne: / Stage: Lukas Noll

Kostüme: / Costumes: Dorothee Joisten



"... Kirstin Sharpin mit großem stimmlichen Potenzial 

für die Rolle,

und mit einer kraftvollen und überzeugenden Interpretation der ISOLDE..."

(OnlineMerker)

//

"... Kirstin Sharpin with great vocal potential for this part

and with a powerful and highly convincing

interpretation of ISOLDE..."

(Online Merker)




"... De zangers waren meer dan uitstekend .....

zijn ISODLE (Kirstin Sharpin) zelfs nog meer.

Haar grote, maar prachtig ronde stemgeluid

overstemde het voluit spelende orkest moeiteloos,

en zi kroop in alle uithoeken van haar rol,

to ze ermee samenviel..."

(De Niuewemuze)

//

"...The singers were excellent...

and even more, his ISOLDE (Kirstin Sharpin).

Her large, but beautifully round voice 

effortlessly overcame the full orchestra, 

and she delved into every corner of her role 

until she coincided with it." 

(De Nieuwemuze)


"...Ihre große, aber wunderschön runde Stimme 

klang mühelos über das große Wagner-Orchester

Sharpin tauch in jeden Winkel ihrer Rolle ein, 

bis sie eins mit ihr wurde..."

 (De Nieuwemuze)



"... Mit ihrem wunderbar homogenen, mädchenhaft schönen,

perfekt geführten Sopran gestaltet sie die

an-und abschwellenden Phrasen sehr differenziert,

und macht die Entwicklung der Königstocher ISOLDE deutlich ...

In der Schlußszene zeigt Sharpin, 

dass sie auch die lyrische Tiefe hat, die Auflösung im "Etrinken, versinken2, im <Liebestod> zu feiern.

Danach ist erst einmal Totenstille,

dann lange anhaltender, frenetischer Jubel und stehende Ovationen..."

(Das Opernmagazin)

//

"... With her wonderfully homogenous, beautiful young-sounding, perfectly conducted soprano, 

Sharpin shows with her very differentiated singing

clearly the development of the King's daughter ISOLDE.

In the <Liebestod>, she has lyrical depth

with which she vultures the resolution in the death.

After that, there is a long silence,

before the long-lasting, frenetic applause and cheers begin,

accompanied by standing-ovations..." 

(Das Opernmagazin)








Kirstin Sharpin übernimmt für die Endprobenwoche

die Rolle der SENTA 

in Wagners "Der Fliegende Holländer"

an der Komischen Oper Berlin

Kirstin overtakes the part of SENTA
in Wagner's "The Flying Dutchman"
during the last rehearsal-week
at
Komische Oper Berlin




Cover / Einspringer / Theater-Debut

Oper Leipzig

Wagner - "Die Feen" 

Cover / Einspringer / Theater-Debut

20 - 06 - 2022

Oper Leipzig


"... als 3. Einspringerin - Kirstin Sharpin als ADA für die erkrankte Liene Kinca. 

Und - es war Kirstin Sharpins Abend! 

Diese Sopranistin war längst aufgefallen, als Isolde in Nordhausen 

(unser Heft 1-2021) 

und als Solistin im 7. Symphonischen Konzert der Rudolstädter Sinfoniker.

In Leipzig kam man nicht umhin, 

an Christine Libor zu denken, 

die diese Rolle seit 2013 stimmlich und bildlich prägte. 

Eine Libor ist die Sharpin noch nicht. Aber auf dem allerbesten Weg dorthin. Szenenapplaus für die Interpretation der Arie der Ada!"

(Richard Wagner Zentrum Mitteldeutschland)



N - E - W - S

Der Traum eines jeden Covers wird heute für Kirstin Sharpin war - sie übernimmt die Rolle der ADA in Wagner's "Die Feen" 

bei den <Wagner 22 Festspiele> 

an der Oper Leipzig,

und gibt damit ihr Hausdebüt an diesem renommierten Theater.

//

Today, the dream of every cover comes true for Kirstin Sharpin: 

she will overtake the part of ADA in Wagner's "Die Feen" 

at the <Wagner 22 Festspiele> 

by Oper Leipzig;

making her debut at this renowned theatre.



Wagner
"Tristan & Isolde"
ISOLDE / Debut


Theater Nordhausen

Jan 2022



"...Es ist den beiden Protagonisten ....Kirstin Shrapin als ISOLDE hoch anzurechnen, dass sie am Ende des Abends wenig Anzeichen der Ermüdung nach diesen bekanntlich anstrengenden Partien zeigen. 

Das hat weniger mit der Größe des Hauses als mit guter sängerischer Technik zu tun.

....

Sharpin, in ihrem Rollendebüt als Isolde, bringt einen vollen, kraftvollen Sopran, der sich wunderbar felxibel zeigt

und die vielen komplexen Schattierungen ihrer Persönlichkeit zum Ausdruck bringt.

Ihr Liebestod klingt fast mühelos 

und zeugt von einer innigen, ewig liebenden Geisteshaltung..."

(O-Ton)

//

"... Huge credits to the 2 protagonists.... 

and Kirstin Sharpin as ISOLDE

who do not show any sign of fatigue at the end of the evening after these strennous parts.

This has less to do with the size of the theatre, and more with their excellent vocal technique

....

Sharping, giving her debut as Isolde,

has full, powerful soprano,

which also is stunning flexible,

and expresses the complex shades of her personality.

Her  <Liebestod> sounds almost effortless

and testifies an intimate, eternal loving spirit..."

(O-Ton)



"... Kirstin Shrapin gibt ein fulminantes Debüt als Isolde..."

//

"... Kirstin Sharpin gave a fulminant debut as Isolde..."



".... Der Star des Abends ist Kirstin Sharpin as ISOLDE.

Die aus Neuseeland stammende Sopranistin

und Gewinnerin des Wagner-Stimmen-Wettbewerbs in Karlsruhe

rechtfertigt diesen Preis mit einer wunderbar klaren,

sicheren, wortverstädnlichen und geschmeidigen,

an den richtigen Stellen auch strahlkräftigen Stimme.

Sie weiß und versteht, was sie singt,

auch in ihrer Mimik und Körpersprache wirkt alles natürlich..."

(Opernwelt & RWV Bamberg)

//

"..... The star of the performance is Kirstin Sharpin as ISODLE.

The New-Zealand-born soprano

and winner of the Wagner Voices Competition in Karlsruhe

justifies this award with a perfect diction,

and a wonderful clear and safe, 

and in the right places also radiant voice.

She knows exactly, what she sings and understands every word.

In addition, her facial expressions and body language seem very natural..." 

(RWV Bamberg)



".... Werkstattabläufe,  wo man doch lieber fasziniert, ergriffen will.

Das gelingt der formidablen Kirstin Sharpin 

mit ihrem sagenhaft disziplinierten, 

hochkompetenten Rollendebüt als ISOLDE..."

(TA)

//

"... Workshop-feeling, where you'd rather want to be fascinated and gripped.

The formidable Kirstin Sharpin succeeds in doing this,

with her fabulous disciplined, highly competent role-debut

as ISODLE..."

(TA)



"... Ein Glücksfall für das Nordhäusener Theater bildet .... das Sängerensemble.

Allen voran Kirstin Sharpin, auch als Brünnhilde im <Ring> in Melbourne verpflichtet, ist eine souveräne Isolde.

Mit differenziert eingesetzten stimmlichen Mitteln vermittelt sie

ohne jegliche Ermüdung

die seelischen Abgründe der Rolle

zwischen Verzweiflung, Aufbegehren, Liebesrausch und Entsagung.

Selbst in exponierten Lagen klingt die Stimme immer kultiviert,

niemals schrill..."

(Der Opernfreund)

//

"... A stroke of luck for the Nordhausen-theatre are the singers ...

First of all Kirstin Sharpin, 

who also soon will interpret Brünnhilde in the <Ring> at the Melbourne Opera,

as sovereign ISOLDE.

With differentiated vocal recourses without any fatigue,

she transported the psychological abysses of the role

between desperation, rebellions, loving ecstasy and self-denial.

Even in exposed registers, her voice always sound round and cultivated and never shrill..."

(Der Opernfreund)








Beethoven
"Fidelio"
LEONORE / Debut
Australia & New Zealand


 


„...Kirstin Sharpin was without a doubt the star of the show 

in terms of her stunning vocals...“ 

(PiMediaOnline)





Wagner

"Der Fliegende Holländer"

SENTA

                                                                                   

"Kirstin Sharpin’s full-throttle, 100%-committed Senta.  

easily steals the vocal honours with her big, 

bright dramatic soprano" 

(The Sunday Times)  

 

"The New Zealander soprano Kirstin Sharpin is Senta.

She responded very well indeed to the brutal challenge of this difficult role;

 hers is a voice fit for heavy duty, and she gives her obsessive ballad 

all the hysterical intensity it requires, 

as well as scaling the giddier heights of Act 3 fair and square..." 

(The Telegraph)



" Senta’s ballad, sung with superb incisiveness and intensity 

by Kirstin Sharpin

The climactic duet between her and the Dutchman 

was marvellous, magnetic for us as for them..." 

(The Spectator)  

"
Also Kirstin Shaprin was making her Wagnerian stage debut, as Senta.

Kirstin Sharpin combined the power and control of a true dramatic soprano 

with vocal grace and beauty;

and sang tirelessly and magnificently” 

(Whats On Stage)  

"
Kirstin Sharpin...gives a storming performance otherwise, 

her eyes blazing as fiercely 

as her fortissimo top notes." 

(The Times)

"
Kirstin Sharpin, already noted for her concert appearances 

in his early operas with Chelsea Opera Group, 

was performing her first Wagner role. 

With a glinting voice of a youthful sheen, like bracing Nordic air, 

she was entirely convincing as the obsessed dreamer, Senta. 

She paced herself well 

and managed those climactic descending phrases at the end 

of the “Wie aus der Ferne” duet skilfully 

where better known names have come to grief." 

(Bachtrack)  

" Kirstin Sharpin’s soprano glistens as it can be imbued 

with the utmost sensitivity 

or the greatest passion and strength..." 

(Music OMH )

"
 The ultimate star of the evening was Kirstin Sharpin

who was simply astounding, 

conveying with her acting 

and her singing the strength and feistiness of the character, 

the attraction of the mystical and the mythical for her, 

as well as the part’s allure and beauty. 

Her voice is stunning, with a clean and laser-like cutting edge 

allied to the warmth of sound. 

She is utterly secure musically and a fine actress as well. 

She has total control of all her vocal and dramatic means, 

and some of her high-note pianissimi were breathtaking. 

Beautiful in every aspect” 

(Plays to See)  




ANDERE / OTHERS



"Hers was an intense interpretation and Sharpin believably often appeared utterly possessed 

by her character’s innermost thoughts and feelings." 

 (Seen and Heard International)

"
.Kirstin Sharpin is a radiant, fresh-voiced soprano to watch with gipping intensity..."

(The Arts Desk) 


"Kirstin Sharpin’s soprano (Libuše) was breathtaking!...“ 

(Savage Journal)

  
"
Kirstin Sharpin flings out sensational high notes as if there is no tomorrow"(Classical Source) 

 

"...Kirstin Sharpin’s star shone brightly in the title role of Euryanthe...

a portrayal both impassioned and noble... offering considerable dramatic compensation even in concert... 

cleanness of vocal line and dramatic commitment..." 

(Boulezian)




PORTRAITS - frei zum Download nur mit Nennung des Fotografen 
Axel Michel

HEADSHOTS - free for Download with naming the hotographer
Axel Michel 


Free for download / Photographer: Axel Michel

Free for download / Photographer: Axel Michel

Free for download / Photographer: Axel Michel


Beliebte Posts

Bild