NEWS & PRESS & MEDIA
SPIELZEIT 2023/24 - SEASON 2023/24
2te Vorstellungsserie von
Wagners "Tristan & Isolde"
mit Kirstin SHAPRIN als
herausragende ISOLDE
an der
Oper Wuppertal
NEUE FOTOS / NEW PHOTOS
Verwendung nur mit Genehmigung von AYNpmn
Use only with permission of AYNpmn
Oktober / October 2023
Hausdebüt - Theatre Debut
Oper Wuppertal
Wagner
ISOLDE
Dirigent: / Conductor: Patrick Hahn
Regisseur / Stage Director: Martin Andersson
Szenische Choreografie / Choreography: Edison Vigil
Bühne: / Stage: Lukas Noll
Kostüme: / Costumes: Dorothee Joisten
"... Kirstin Sharpin mit großem stimmlichen Potenzial
für die Rolle,
und mit einer kraftvollen und überzeugenden Interpretation der ISOLDE..."
(OnlineMerker)
//
"... Kirstin Sharpin with great vocal potential for this part
and with a powerful and highly convincing
interpretation of ISOLDE..."
(Online Merker)
"... De zangers waren meer dan uitstekend .....
zijn ISODLE (Kirstin Sharpin) zelfs nog meer.
Haar grote, maar prachtig ronde stemgeluid
overstemde het voluit spelende orkest moeiteloos,
en zi kroop in alle uithoeken van haar rol,
to ze ermee samenviel..."
(De Niuewemuze)
//
"...The singers were excellent...
and even more, his ISOLDE (Kirstin Sharpin).
Her large, but beautifully round voice
effortlessly overcame the full orchestra,
and she delved into every corner of her role
until she coincided with it."
(De Nieuwemuze)
"...Ihre große, aber wunderschön runde Stimme
klang mühelos über das große Wagner-Orchester
Sharpin tauch in jeden Winkel ihrer Rolle ein,
bis sie eins mit ihr wurde..."
(De Nieuwemuze)
"... Mit ihrem wunderbar homogenen, mädchenhaft schönen,
perfekt geführten Sopran gestaltet sie die
an-und abschwellenden Phrasen sehr differenziert,
und macht die Entwicklung der Königstocher ISOLDE deutlich ...
In der Schlußszene zeigt Sharpin,
dass sie auch die lyrische Tiefe hat, die Auflösung im "Etrinken, versinken2, im <Liebestod> zu feiern.
Danach ist erst einmal Totenstille,
dann lange anhaltender, frenetischer Jubel und stehende Ovationen..."
(Das Opernmagazin)
//
"... With her wonderfully homogenous, beautiful young-sounding, perfectly conducted soprano,
Sharpin shows with her very differentiated singing
clearly the development of the King's daughter ISOLDE.
In the <Liebestod>, she has lyrical depth
with which she vultures the resolution in the death.
After that, there is a long silence,
before the long-lasting, frenetic applause and cheers begin,
accompanied by standing-ovations..."
(Das Opernmagazin)
Kirstin Sharpin übernimmt für die Endprobenwoche
die Rolle der SENTA
in Wagners "Der Fliegende Holländer"
an der Komischen Oper Berlin
Cover / Einspringer / Theater-Debut
Oper Leipzig
Wagner - "Die Feen"
Cover / Einspringer / Theater-Debut
20 - 06 - 2022
Oper Leipzig
"... als 3. Einspringerin - Kirstin Sharpin als ADA für die erkrankte Liene Kinca.
Und - es war Kirstin Sharpins Abend!
Diese Sopranistin war längst aufgefallen, als Isolde in Nordhausen
(unser Heft 1-2021)
und als Solistin im 7. Symphonischen Konzert der Rudolstädter Sinfoniker.
In Leipzig kam man nicht umhin,
an Christine Libor zu denken,
die diese Rolle seit 2013 stimmlich und bildlich prägte.
Eine Libor ist die Sharpin noch nicht. Aber auf dem allerbesten Weg dorthin. Szenenapplaus für die Interpretation der Arie der Ada!"
(Richard Wagner Zentrum Mitteldeutschland)
N - E - W - S
Der Traum eines jeden Covers wird heute für Kirstin Sharpin war - sie übernimmt die Rolle der ADA in Wagner's "Die Feen"
bei den <Wagner 22 Festspiele>
an der Oper Leipzig,
und gibt damit ihr Hausdebüt an diesem renommierten Theater.
//
Today, the dream of every cover comes true for Kirstin Sharpin:
she will overtake the part of ADA in Wagner's "Die Feen"
at the <Wagner 22 Festspiele>
by Oper Leipzig;
making her debut at this renowned theatre.
Theater Nordhausen
Jan 2022
"...Es ist den beiden Protagonisten ....Kirstin Shrapin als ISOLDE hoch anzurechnen, dass sie am Ende des Abends wenig Anzeichen der Ermüdung nach diesen bekanntlich anstrengenden Partien zeigen.
Das hat weniger mit der Größe des Hauses als mit guter sängerischer Technik zu tun.
....
Sharpin, in ihrem Rollendebüt als Isolde, bringt einen vollen, kraftvollen Sopran, der sich wunderbar felxibel zeigt
und die vielen komplexen Schattierungen ihrer Persönlichkeit zum Ausdruck bringt.
Ihr Liebestod klingt fast mühelos
und zeugt von einer innigen, ewig liebenden Geisteshaltung..."
(O-Ton)
//
"... Huge credits to the 2 protagonists....
and Kirstin Sharpin as ISOLDE
who do not show any sign of fatigue at the end of the evening after these strennous parts.
This has less to do with the size of the theatre, and more with their excellent vocal technique
....
Sharping, giving her debut as Isolde,
has full, powerful soprano,
which also is stunning flexible,
and expresses the complex shades of her personality.
Her <Liebestod> sounds almost effortless
and testifies an intimate, eternal loving spirit..."
(O-Ton)
"... Kirstin Shrapin gibt ein fulminantes Debüt als Isolde..."
//
"... Kirstin Sharpin gave a fulminant debut as Isolde..."
".... Der Star des Abends ist Kirstin Sharpin as ISOLDE.
Die aus Neuseeland stammende Sopranistin
und Gewinnerin des Wagner-Stimmen-Wettbewerbs in Karlsruhe
rechtfertigt diesen Preis mit einer wunderbar klaren,
sicheren, wortverstädnlichen und geschmeidigen,
an den richtigen Stellen auch strahlkräftigen Stimme.
Sie weiß und versteht, was sie singt,
auch in ihrer Mimik und Körpersprache wirkt alles natürlich..."
(Opernwelt & RWV Bamberg)
//
"..... The star of the performance is Kirstin Sharpin as ISODLE.
The New-Zealand-born soprano
and winner of the Wagner Voices Competition in Karlsruhe
justifies this award with a perfect diction,
and a wonderful clear and safe,
and in the right places also radiant voice.
She knows exactly, what she sings and understands every word.
In addition, her facial expressions and body language seem very natural..."
(RWV Bamberg)
".... Werkstattabläufe, wo man doch lieber fasziniert, ergriffen will.
Das gelingt der formidablen Kirstin Sharpin
mit ihrem sagenhaft disziplinierten,
hochkompetenten Rollendebüt als ISOLDE..."
(TA)
//
"... Workshop-feeling, where you'd rather want to be fascinated and gripped.
The formidable Kirstin Sharpin succeeds in doing this,
with her fabulous disciplined, highly competent role-debut
as ISODLE..."
(TA)
"... Ein Glücksfall für das Nordhäusener Theater bildet .... das Sängerensemble.
Allen voran Kirstin Sharpin, auch als Brünnhilde im <Ring> in Melbourne verpflichtet, ist eine souveräne Isolde.
Mit differenziert eingesetzten stimmlichen Mitteln vermittelt sie
ohne jegliche Ermüdung
die seelischen Abgründe der Rolle
zwischen Verzweiflung, Aufbegehren, Liebesrausch und Entsagung.
Selbst in exponierten Lagen klingt die Stimme immer kultiviert,
niemals schrill..."
(Der Opernfreund)
//
"... A stroke of luck for the Nordhausen-theatre are the singers ...
First of all Kirstin Sharpin,
who also soon will interpret Brünnhilde in the <Ring> at the Melbourne Opera,
as sovereign ISOLDE.
With differentiated vocal recourses without any fatigue,
she transported the psychological abysses of the role
between desperation, rebellions, loving ecstasy and self-denial.
Even in exposed registers, her voice always sound round and cultivated and never shrill..."
(Der Opernfreund)
„...Kirstin Sharpin was without a doubt the star of the show
in terms of her stunning vocals...“
(PiMediaOnline)
Wagner
"Der Fliegende Holländer"
SENTA
"…Kirstin Sharpin’s full-throttle, 100%-committed Senta….
easily steals the vocal honours with her big,
bright dramatic soprano…"
(The Sunday Times)
"…The New Zealander soprano Kirstin Sharpin is Senta.
She responded very well indeed to the brutal challenge of this difficult role;
hers is a voice fit for heavy duty, and she gives her obsessive ballad
all the hysterical intensity it requires,
as well as scaling the giddier heights of Act 3 fair and square..."
(The Telegraph)
"… Senta’s ballad, sung with superb incisiveness and intensity
by Kirstin Sharpin.
The climactic duet between her and the Dutchman …
was marvellous, magnetic for us as for them..."
(The Spectator)
"…Also Kirstin Shaprin was making her Wagnerian stage debut, as Senta.
Kirstin Sharpin combined the power and control of a true dramatic soprano
with vocal grace and beauty;
and sang tirelessly and magnificently…”
(Whats On Stage)
"…Kirstin Sharpin...gives a storming performance otherwise,
her eyes blazing as fiercely
as her fortissimo top notes…."
(The Times)
"…Kirstin Sharpin, already noted for her concert appearances
in his early operas with Chelsea Opera Group,
was performing her first Wagner role.
With a glinting voice of a youthful sheen, like bracing Nordic air,
she was entirely convincing as the obsessed dreamer, Senta.
She paced herself well
and managed those climactic descending phrases at the end
of the “Wie aus der Ferne” duet skilfully
where better known names have come to grief…."
(Bachtrack)
"… Kirstin Sharpin’s soprano glistens as it can be imbued
with the utmost sensitivity
or the greatest passion and strength..."
(Music OMH )
"… The ultimate star of the evening was Kirstin Sharpin,
who was simply astounding,
conveying with her acting
and her singing the strength and feistiness of the character,
the attraction of the mystical and the mythical for her,
as well as the part’s allure and beauty.
Her voice is stunning, with a clean and laser-like cutting edge
allied to the warmth of sound.
She is utterly secure musically and a fine actress as well.
She has total control of all her vocal and dramatic means,
and some of her high-note pianissimi were breathtaking.
Beautiful in every aspect…”
(Plays to See)
ANDERE / OTHERS
"…Hers was an intense interpretation and Sharpin believably often appeared utterly possessed
by her character’s innermost thoughts and feelings."
(Seen and Heard International)
"….Kirstin Sharpin is a radiant, fresh-voiced soprano to watch… with gipping intensity..."
(The Arts Desk)
"…Kirstin Sharpin’s soprano (Libuše) was breathtaking!...“
(Savage Journal)
"…Kirstin Sharpin flings out sensational high notes as if there is no tomorrow…"(Classical Source)
"...Kirstin Sharpin’s star shone brightly in the title role of Euryanthe...
a portrayal both impassioned and noble... offering considerable dramatic compensation even in concert...
cleanness of vocal line and dramatic commitment..."
(Boulezian)